سوئیچ سوم : App vs Network
در سوئیچ سوم شما می توانید تکنولوژی استفاده شده برای تفکیک ترافیک را تعیین کنید. این سوئیچ می تواند در دو حالت App Layer و یا Network Layer قرار بگیرد.
در صورتی که سوئیچ دوم را روی حالت Multi-Net قرار داده باشید، سوئیچ سوم فقط روی حالت Network Layer قابل تنظیم است، چرا که حالت Multi-Net فقط با حالت Network Layer سازگار است.
در ادامه به توضیح دو گزینه سوئیچ سوم می پردازیم :
حالت Network Layer
در حالت Network Layer، برنامه ایزی پینگ با استفاده از سیستم Routing ویندوز، آی پی های مرتبط با بازی یا سرویس انتخاب شده را تفکیک کرده و آن ها را از مسیر سرور های EZPing عبور می دهد.
از جمله مزایای این حالت می توان به پشتیبانی از قابلیت Multi-Net و همچنین امکان انتخاب سرور های متفاوت برای هر بازی اشاره کرد. علاوه بر این، حالت Route این امکان را می دهد تا ما بتوانیم صرفا یک رنج آی پی خاص از یک برنامه را از سرور های EZPing عبور داده و مجبور به عبور تمامی ترافیک آن برنامه نباشیم.
از معایب این حالت نیز می توان به این موضوع اشاره کرد که هر از گاهی ممکن است به دلیل اعمال تغییرات زیر ساختی و تعویض سرور های مورد استفاده توسط شرکت های سازنده بازی، لیست آی پی ها و Route های مربوط به بازی ها مدام تغییر کرده و همچنین به دلیل پیچیدگی و زمان بر بودن فرآیند اضافه کردن و به روز نگه داشتن این لیست، در بازی دچار مشکل شوید و تمامی ترافیک ایجاد شده توسط آن بازی، از طریق EZPing عبور نکرده و این امر باعث ایجاد اختلال در بازی مورد نظر شود. هرچند که ما در EZPing با بهره گیری از هوش مصنوعی ( A.I ) تا حد زیادی این پروسه را خودکار کردیم و در نتیجه با گذر زمان این فرآیند سریع تر و بهتر انجام خواهد شد.
لازم به ذکر است که حالت Network Layer فقط از اتصال به سرور ها به صورت Tunnel پشتیبانی کرده و در این حالت نمی توان به سرور ها به صورت Direct متصل شد. ( برای اطلاعات بیشتر راجع به تفاوت اتصال Direct و Tunnel اینجا را مطالعه کنید. )
حالت App Layer
در حالت Application Layer، برنامه ایزی پینگ با استفاده از نام Process ها، ترافیک بازی یا سرویس هایی که بر روی حالت App Layer قرار گرفته اند را شناسایی و جدا می کند. پس از جداسازی ترافیک، دوباره آن را رمزنگاری کرده و به سمت سرور مشخص شده ارسال می کند. با استفاده از این روش، تمامی ترافیکی که بازی یا سرویس انتخاب شده ایجاد می کند بررسی شده و امکان بروز خطا یا آی پی ها و مسیر های جا افتاده غیر ممکن است.
از جمله مزایای این حالت می توان امکان پشتیبانی از تمامی بازی ها و پلتفرم ها و سرویس ها در کوتاه ترین زمان ممکن و همچنین بدون احتمال وجود خطاهایی مانند جا انداختن Route ها، اشاره کرد. به همین دلیل است که تمامی بازی ها و سرویس های پشتیبانی شده، اول بر روی حالت App Layer معرفی و ارائه می شوند و سپس بعد از گذشت مدتی، با پردازش اطلاعات و ترافیک ها توسط هوش مصنوعی EZPing، حالت Network Layer و به طبع آن حالت Multi-Net نیز برای آن ارائه می شود.
همچنین یکی از برترین مزایای حالت App Layer، امکان اتصال به سرور های خارج EZPing، هم به صورت Direct و هم به صورت Tunnel است. امکانی که در حالت Network Layer وجود ندارد.
از معایب حالت App Layer می توان عدم امکان استفاده از حالت Multi-Net را مثال زد. همچنین بازی ها و سرویس هایی که روی حالت App Layer قرار گرفته اند، همه از یک لوکیشن استفاده می کنند و انتخاب سرور های مختلف برای بازی یا سرویس هایی که روی این حالت هستند امکان پذیر نیست. برای مثال نمیتوانید دو بازی را به لیست فعال به صورت App Layer اضافه کنید اما لوکیشن هر کدام را بر روی کشور یا شهر متفاوتی قرار دهید و باید هر دو روی یک لوکیشن یکسان باشند.
پیشنهاد می شود در صورت عدم استفاده از حالت Mutli-Net و همچنین عدم نیاز به انتخاب سرور های متفاوت، برای گرفتن نتیجه بهتر تا حد امکان بازی ها و برنامه ها را روی حالت App Layer انتخاب کنید. حالت پیش فرض EZPing نیز وقتی که یک بازی یا سرویس را به لیست اضافه می کنید، حالت Single > App Layer می باشد.